سئو چیست؟ یادگیری + هدف و کاربرد سئو
سئو تعاریف مختلفی دارد. بسیاری از متخصصان سئو، تعریف های خاص خود را دارند. اما اگر به اصطلاح رایج آن بخواهیم اشاره کنیم، باید بگوییم:بهینه سازی موتورهای جستجو
معنی “s” در عبارت “seo”: یعنی Searchکه به جستجو در موتورهای جستجو اشاره می کند.
معنی “e” در عبارت “seo”: یعنی Engine که به موتورهای جستجو نظیر گوگل، بینگ، یاهو، یاندکس و داک داک گو و غیره اشاره دارد.
معنی “o” در عبارت “seo”: یعنی Optimization که به معنای بهینه سازی و بهبود می باشد.
ایندکس شدن در سئو SEO یعنی چه؟
ایندکس شدن صفحه شما توسط Google زمانی است که:
بتواند در نتایج جستجو نشان داده شود.
گوگل یک صفحه را بعد از کراولینگ فهرست میکند (اگر آن را مناسب بداند).
این بدان معنا نیست که هر سایتی که کراول می شود ایندکس شود.
اما هر سایتی که ایندکس شده است باید کراول شود.
اگر گوگل صفحه جدید شما را شایسته پیدا شدن بداند.
گوگل آن را فهرست بندی میکند.
پس از ایندکس شدن صفحه شما،گوگل به نحوه یافتن صفحه شما در جستجوی خود پی میبرد
استراتژی سئو SEO چیست؟
استراتژی سئو SEO یک برنامه دقیق است.
برای بهبود رتبه موتورهای جستجو به منظور جذب ترافیک بیشتر است.
این طرح باید از چندین ستون اساسی،از جمله:
- SEO فنی
- استراتژی محتوا
- SEO در صفحه
- ایجاد لینک(پیوند زدن)
- تجربه کاربر
استفاده کند.
مثال سئو SEO چیست؟
عنوان جذاب و توضیحات.
سئو SEO با رتبه بندی محتوای شما در گوگل شروع میشود.
اما به همین جا ختم نمیشود.هنگامی که محتوای شما رتبه بندی میشود.
باید کاربران را متقاعد کنید که سایت شما نتیجه ای است که باید روی آن کلیک کنند.
4 مورد از مهمترین کاربرد SEO برای استراتژی بازاریابی شما
۱.کمک به برند سازی
اگر چه که برند سازی در اغلب اوقات به عنوان یک استراتژی بازاریابی سنتی معرفی میشود، اما در حوزه دیجیتال و مدرن نیز به نحوی وارد شده است.
یکی از انواع کاربرد سئو، مربوط به همین برند سازی تجارت شما است.
لازمهٔ برند سازی در میان مردم، توجه کافی و عملکردی قوی در آنچه که ارائه میشود و همچنین آنچه که مردم درباره آن میگویند، است.
به همین روال اگر مراحل انجام سئو و بهینه سازی یک وب سایت را بررسی کنید، متوجه تشابه بسیاری با روند انجام برند سازی خواهید شد.
در حقیقت برای داشتن یک SEO موفق شما باید محتوایی ایجاد کنید که مطابق با نیازها و علایق مخاطبان شما باشد،
سپس راههایی برای به دست آوردن بکلینک به آن محتوا از سایتهای دیگر بیابید.
اگر خواهان برند سازی از طریق کاربرد SEO باشید، میتوانید کلمات کلیدی خاصی را انتخاب و محتوایی را ایجاد کنید که مطابق با هدف شما از تصویر برندتان در ذهن کاربران باشد.
به این ترتیب حضور آنلاین تجارت شما نشاندهنده برند ایدهآل شما بوده و کمک میکند آن را مطابق سلیقه مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
2.افزایش ترافیک وب سایت
با اینکه هدف اصلی و کلی بهینه سازی سایت، بهبود رتبه آن در صفحات مربوط به نتایج جستجو google است، اما در پس این هدف، هدفی دیگر نهفته است.
در واقع تمامی تلاشها برای قرار گرفتن یک صفحه در نتایج برتر، به منظور جذب ترافیک بیشتر و به عبارتی بودن در دیدرس کاربران میباشد.
زمانی که افراد با جستجو کلمه کلیدی خاصی در گوگل، صفحه مربوط به وب سایت شما را در صفحه اول نتایج مشاهده میکنند،
به احتمال بیشتری بر روی آن کلیک کرده و میتواند تبدیل به یک مشتری بالقوه شود.
در کمال تعجب، این کاربرد سئو همیشه جواب میدهد!
برای مثال، فقط به گزارش ترافیک ارگانیک زیر از مطالعه موردی Siege Media نگاهی بیندازید.
در طول یک سال ترافیک جذب شده به این سایت کاملاً جدید، از صفر به 100000 بازدیدکننده افزایش یافت (تنها به کمک روشهای SEO)
در نتیجه اگر میخواهید کاربران بیشتری را به وب سایت خود بیاورید، سئو بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0